Perpék Éva bemutatkozás

Perpék Éva PhD, az ELTE Társadalomtudományi Kutatóközpont Gyerekesély-kutató Csoportjának tudományos munkatársa. Szociológiából és szociálpolitikából szerzett diplomát. Külföldi tanulmányait a Trentoi Egyetemen (Olaszország) és a MGIMO Egyetemen (Oroszország) folytatta. Szociológia doktori fokozatát 2013-ban szerezte a Budapesti Corvinus Egyetemen. Fő kutatási területei a gyermekek családi és intézményi fejlődési környezete és szükségletei; a gyerekek esélyegyenlőségének elősegítése; a mentális egészség, a munkakörülmények és az egészség összefüggései a humán szakmákban.

Számos hazai és nemzetközi projektben vett részt. Kutatásvezetőként koordinálta a gyermekek hátránykompenzációját és a velük foglalkozó fejlesztő és szociális szakembereket vizsgáló magyar-horvát összehasonlító kutatást (Perpék ed. 2020). Kilenc éven át vezetője volt egy a gyermekek egészségét, lakókörülményeit, intézményi környezetét, igényeit és szükségleteit felmérő kutatásnak, amelynek keretében összesen 41 járási reprezentatív kérdőíves adatfelvételt koordinált. A kutatásban kiemelt szerepet kapott mind az iskolai, mind a családi környezet vizsgálata. Ezen belül iskoláskorúak körében az otthoni nevelési környezet és az iskolai teljesítmény kapcsolatáról végzett elemzéseket (Perpék–Fekete 2016). Ezen felül egyetemisták körében végzett kérdőíves kutatásban is tapasztalatot szerzett (Perpék–Győri–Lengyel 2021; Győri–Lengyel–Perpék 2020). Mindezek a tapasztalatok, valamint a humán, segítő és szociális szakmákban dolgozók mentális egészségére és munkakörülményeire vonatkozó kutatási eredményei (Győri–Perpék–Ádám 2025; Győri–Perpék 2025; Győri–Perpék 2022; Győri et al. 2025) nagyban elősegítik az MTA-ELTE TK Iskola és Egészség Kutatócsoport munkáját.