Kutatók

Kutatásvezető

 

Győri Ágnes PhD, az ELTE Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének tudományos főmunkatársa. Szociológia, kulturális antropológia és történelem szakos középiskolai tanári végzettséggel rendelkezik. Szociológia doktori fokozatát 2015-ben szerezte a Budapesti Corvinus Egyetemen. Szakterülete az egészség- és oktatásszociológia. Korábbi kutatásai a szakmai tanárképzés módszertani fejlesztésére, a különböző tanulási motívumokra ható tanári értékelési és tudásátadási eszközök hatékonyságának vizsgálatára, valamint a szakma- és iskolaválasztás társadalmi különbségeire irányultak. Kutatásainak más területei a mentális egészséggel, a kiégés kockázati tényezőivel és a pszichoszociális stressz következményeivel kapcsolatosak.

Szakmai önéletrajz

   

Senior kutatók

 

Ádám Szilvia PhD, a Semmelweis Egyetem docense, valamint a Semmelweis Egyetem Mentális Egészségtudományi Doktori Iskolájának témavezetője. Szociológus és közgazdász, PhD címét 2009-ben szerezte klinikai orvostudományokból. Széleskörű kutatási tapasztalattal rendelkezik a gyermekek egészségmagatartásának és a gyermekkori betegségek pszichoszociális meghatározóinak vizsgálatában. Legújabb kutatásaiban felsőtagozatos diákok körében a matematikai szorongás pszichoszociális és szocioökonómiai tényezőinek hatását vizsgálta. Korábbi kutatásai a kiégés rizikótényezőivel, a depresszió és öngyilkosság megelőzésével, valamint a munkahelyi stressz kezelésével kapcsolatosak.

Szakmai önéletrajz

Erőss Gábor PhD, az ELTE Társadalomtudományi Kutatóközpont tudományos főmunkatársa.  Szociológia doktori tanulmányait párhuzamosan végezte a párizsi École des Hautes Études en Sciences Sociales-on (E.H.E.S.S.) és az ELTE-n, disszertációját 2003-ban védte meg az E.H.E.S.S.-en.  Fő kutatási területe az oktatás, a közpolitika és az egészségszociológia. Számos hazai és nemzetközi kutatási projektben vett részt. 2006 és 2011 között egy nagy nemzetközi összehasonlító kutatás keretében kutatócsoportjával a tudományos és laikus tudás oktatás- és egészségpolitikákban való felhasználását vizsgálta. Más kutatásai a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekre vonatkozó közpolitikákra, az iskolai szegregáció-integráció problémáira és az egyházi iskolákra fókuszálnak.

Szakmai önéletrajz

Kiss Anna PhD, az MTA KIK Tudománypolitikai és Tudományelemzési Osztályának tudományos munkatársa. Dietetikusként és táplálkozástudományi szakemberként végzett a Pécsi Tudományegyetemen és a Semmelweis Egyetemen. Élelmiszertudományi doktori fokozatát 2021-ben szerezte a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen. Jelenleg az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájában folytat doktori tanulmányokat. Fő kutatási területei a fenntartható táplálkozás előmozdítása, a magyar iskolai közétkeztetés gyermekek egészségére gyakorolt hatása, az elhízás betegségterhe és prevenciós programok hatása sérülékeny csoportok körében.

Szakmai önéletrajz

Perpék Éva PhD, az ELTE Társadalomtudományi Kutatóközpont Gyerekesély-kutató Csoportjának tudományos munkatársa. Szociológiából és szociálpolitikából szerzett diplomát. Külföldi tanulmányait a Trentoi Egyetemen (Olaszország) és a MGIMO Egyetemen (Oroszország) folytatta. Szociológia doktori fokozatát 2013-ban szerezte a Budapesti Corvinus Egyetemen. Fő kutatási területei a gyermekek családi és intézményi fejlődési környezete és szükségletei; a gyerekek esélyegyenlőségének elősegítése; a mentális egészség, a munkakörülmények és az egészség összefüggései a humán szakmákban.

Szakmai önéletrajz

   

PhD-hallgatók

 
 

Brys Zoltán a Semmelweis Egyetem PhD-hallgatója és az ELTE TK tudományos segédmunkatársa. Szociológia MA végzettségét 2021-ben szerezte a Károli Gáspár Református Egyetemen. Fő kutatási területe az egészségszociológia, ezen belül is elsősorban a dohányzás és más egészségkárosító magatartások hatásának vizsgálatával foglalkozik a középiskolás korosztály és a felnőtt lakosság körében (Joó et al. 2025).

 

Becsei Lilla a Semmelweis Egyetem Mentális Egészségtudományi Doktori Iskolájának PhD-hallgatója. Szociálpedagógus és humán erőforrás menedzser végzettségét 2015-ben szerezte az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen. PhD dolgozatában a középiskolások felsőfokú továbbtanulási terveit és lehetőégeit vizsgálja egy longitudinális országos kutatás keretében.